Google

2008. január 31., csütörtök

Szponzorálás az interneten Tom Big Al Schreiter 4. rész


Gratulálok!

Üdvözöllek Big Al "Szponzorálás az interneten" című kurzusának a 4. leckéjén.

A 2. leckében arra összpontosítottunk, milyen stratégiával tudjuk begyűjteni jelöltek listáját későbbi kapcsolatfelvételre.

Azonban, mielőtt összegyűjtjük vagy arra motiváljuk jelöltjeinket, hogy hagyják meg az email címeiket, kell nekik adni egy okot , hogy miért tegyék.

A weboldalunkra, vagy a blogunkra látogatók akkor adják meg email címüket, ha arra nekik van jó okuk, és nem azért, mert azzal nekünk akarnak kedvezni.

A mai, 4. leckében elkezdünk egy olyan weblapot megtervezni, amelyet már érdemes lesz a jelölteknek megnézni.

Azt akarjuk elérni, hogy az odalátogatók érdeklődővé váljanak, illetve már olyan információt kapjanak, amivel már félig el is adtunk nekik a termékünket, szolgáltatásunkat, ill. az üzleti lehetőséget. Így olyan jelöltek email címeit kapjuk, illetve olyanok adják meg az e-mailjeiket, akik már szinte elő vannak készítve a vásárlásra, illetve a belépésre.

Ezeket "előkészített jelölteknek" hívjuk.

Ehhez saját weboldal szükséges mert a replikált, vagyis a cég által felajánlott egyen weboldal legtöbb esetben nem kelt érdeklődést a jelöltekben. Azok a weboldalak csak a már meglévő termékforgalmazóknak érdekesek.

Itt jön a képbe a blog, ami végül is egy egyszerú weblap, de rendkívül könnyen szerkeszthető gyakorlatilag, ha tudsz email írni tudsz a blogba is bejegyzésket írni.

Tehát, mit tartalmazzon a weboldalunk, hogy vonzó legyen a jelöltek számára?

Leírok néhány ötletet, amit most részletezni is fogok a következő 3 leckében.

1. Segítsd a jelöltet, hogy kötődjön hozzád. Teremtsd meg az "ismerem, szeretem, bízok benne" elvet.

2. Tedd a jelöltet izgatottá azokra az előnyökre, amit a termékedből vagy üzletedből fakadó előnyök nyújtanak neki

3. Tedd fel új termékforgalmazóid igaz és élő terméktapasztalatait,

4. Tégy meg mindent annak érdekében, hogy a jelöltnek legyen elegendő oka ott hagyni, ill. megadni neked az email címét.

Kezdjük az elsővel:

1. Segítsd a jelöltet, hogy kötődjön hozzád. Teremtsd meg az "ismernek, kedvelnek és bíznak benned " elvet.

Adok néhány példát arra nézve, hogyan csináld, bár ez, csak egyetlen egy módja annak, amit lehet csinálni.

Nagyon könnyű durvának lenni egy idegennel, akinek "nincs arca" e-mailben és telefonon. Azonban, ha adsz a jelöltnek egy rólad készült fényképet, akkor szinte lehetetlen, hogy durva legyen veled.

A fénykép felér 1000 szóval, mert érzéseket kommunikál.

Tehát úgy valósítjuk meg a "megismer, megszeret és megbízik" elvet, hogy fényképet teszünk a weboldalunkra.

De nem egy unalmas, igazolványképet, mert valami többet is teszünk még ezzel a képpel.

Talán felteszünk még a weboldalunkra egy képet magunkról, a feleségünkről/férjünkről, a 2.5 gyerekünkről és a kutyánkról.

Mit üzen ez a jelöltnek?

Sokat:

1. Nem vagyunk elhanyagolt ál-művészek, hanem felelősségteljes, családban élők.

2. Valószínűleg kedves emberek vagyunk, mert a kutya nem tűnik elhanyagoltnak.

3. Nem egy postafiók mellett húzódunk meg, hanem valós emberek vagyunk, akikkel a jelöltek tudnak beszélni.

Mindezt üzened egy egyszerű fényképpel. Jó. Igaz?

Ha ezután beszélsz a jelölteddel telefonon, nagyobb lesz bennük a bizalmuk feléd, mert látták a fényképedet.

A "megismer, megszeret és megbízik" elv sokkal fontosabb, mint az ajánlott termék előnyei vagy a marketingterv. A jelöltek olyan emberekhez csatlakoznak, akikkel kényelmesen érzik magukat.

A konkurenciáid között mindig vannak olyan marketing tervek, amelyek valami kevéssel többet mutatnak, mint a tiéd. De a konkurencia nem veszi a fáradtságot, hogy bizalmat építsen ki a jelöltjeikkel.

Következésképpen, ha a te weboldalad csak arról szólna, hogy te ki vagy, már akkor is hatékonyabb lennél. Még akkor is mindig lehetne egy másik weboldalad, amin rajta vannak a te programodnak, cégednek, üzletednek az adatai, stb.

Következő leckénkben egy más típusú web oldalt fogunk megismerni: 'Csigázd fel jelöltedet a terméked vagy szolgáltatásod egyik előnyével'

Házifeladat:

Szedd elő a fényképalbumodat, és keress olyan fényképeket, amit kedvelnének a jelöltek.

-Tom 'Big Al' Schreiter

P.S. Légy türelmes. Miután egy jól működő web oldalt/blogot készítünk, azt is meg fogjuk tanulni, hogyan küldjünk oda látogatókat.

Nincsenek megjegyzések: