Google

2007. december 17., hétfő

Egyperces bemutató

Az „Egyperces bemutató” kitűnő folytatása a jégtörőknek. Miután a jégtörők valamelyikével kiderítetted, hogy a jelölted „fogadókész” állapotban van, vagyis érdekli az, amit mondani akarsz, következhet az „időpont egyeztetés”, az egyperces megtartásának kitűzése.

Időpontegyeztetés. Az emberek közel 100%-ával egyeztethetsz időpontot arra, hogy bemutatót tarts nekik, legyenek ők ismerősök, rokonok vagy ismeretlenek.

Az alábbi két egyszerű mondatot kell használnod:

Tarthatok neked egy teljes bemutatót, de legalább egy percet venne igénybe.

Mikor tudnál rászánni egy percet? Vagy

Mikor lenne egy perc időd?

Az esetek 95%-ban azt a választ fogod kapni, hogy „most azonnal, mondjad”. Egyrészt kíváncsiak lesznek, hogy mi ez az egész ha egy perc alatt el lehet mondani, és a kíváncsiság nagy úr, másrészt ha elkezdenek magyarázkodni az több időt vesz majd igénybe mint egy perc.

Miért egyperces? A legtöbb ember első alkalommal nem kíváncsi a részletekre, nem akar másfél, két órát ücsörögni egy bemutatón. Mindenfélét kitalálnak csak, hogy ne kelljen elmenni. Ha megígérik, akkor is az esetek többségében nem mennek el.

Az egyperces bemutató fogalma. Benne kell, hogy legyen az összes tény, melyre a jelöltnek szüksége van ahhoz, hogy intelligens döntést hozzon. Az egy perc végén képes kell, hogy legyen arra, hogy azt mondja: „igen, csatlakozom”, „nem, nem csatlakozom”, vagy „van egy pár kérdésem, mondj többet erről”.

Mi az amit egyelőre kihagyhatsz? A legtöbb dolog, melyről a másfél – két órás bemutatón beszélsz, már egy továbbképzés anyaga.

A cég részletes bemutatása, forgalmi adatok, tulajdonosok életrajza, ujságcikkek, melyek a céggel foglalkoznak stb. – ráérnek később.

A termék/termékek részletes bemutatása, a gyártási folyamat, a hatás tudományos elemzése, 50 lelkes fogysztó véleménye stb. – ráérnek később.

A kompenzációs terv részletei, mikor, hogyan, mennyi jutalékot fizet a cég stb. – mindezekről ráérnek később egy továbbképzésen hallani.

Mi az a három dolog amire a jelölt kíváncsi?

  1. Milyen üzletben vagy?
  2. Mennyit lehet ezzel keresni?
  3. Mit kell tenni ezért?

Ha ezt a három kérdést megválaszolod, a jelöltednek lesz elég információja ahhoz, hogy döntsön.

Nincsenek megjegyzések: