Google

2007. november 19., hétfő

Még egy jégtörő

Ebéden vagy a nővérednél és szóba szeretnéd hozni az üzletet, melyel foglakozol, már minden elképzelhető témáról beszéltetek, az időjárásról, a gyerekeről, a sportról a politikáról, az áremelésekről, itt az ideje, hogy hozzáfogj, vagy el kell menned. Ha rosszul fogsz hozzá, többet lehet hogy meg sem hív.

Így hát ezt mondjad:

Most jöttem rá arra (egy kis szünet), hogyan tudnánk plusz pénzt keresni. Ha bármikor tudni szeretnéd hogyan, szívesen elmondom. Addig is, adj egy pár szem krumplit”.

Elemzés Most jöttem rá arra... kezdés felkelti az érdeklődését, melyet a kis hatásszünet csak fokoz. Teljesen összpontosítani fog rád, érdekeli fogja mi az amiről beszélni szeretnél, mi is az amire rájöttél.

Ha bármikor tudni szeretnéd hogyan , szívesen elmondom. Ez lényegében „felhívás a táncra”

Addig is, adj egy pár szem krumplit”. Itt van elrejtve az, hogy hagysz neki egy elegáns lehetőséget a visszavonulásra.

Ha sikerült felkeltened a kíváncsiságát, ezt fogja mondani: „Gyerünk, mondjad most azonnal” – máris megkaptad az engedélyt arra, hogy beszélj a kínálatodról.

Amennyiben nem érdekli, az ajánlatod, vagy bármilyen ellenérzése van, ad egy pár szem krumplit, legalább kaptál enni.

Nem kellett, hogy elutasítson olyan kifogásokkal, mint pl., hogy ez egy piramis, én nem vagyok olyan, én nem ismerek senkit, nekem nincs ilyesmire pénzem, alig van kávéra, sörre, lottóra, cigire.

És máskor is el fog hívni ebédre, nem sérült a kapcsolatotok. Nem hoztad zavarba és neked sem kellett a légbőlkapott kifogásokat kezelned.

Nincsenek megjegyzések: